“Al·legoria de la ceràmica i del treball”

Denominació

Al·legoria de la ceràmica i del Treball.

Localització

Finca Diago, Carrer Asensi

Època / Estil

Poscubisme

Autor / Fàbrica

Alberto Guallart Ramos (1936-) / Fca Fills d'Antonio Diago

Cronologia / Datació

1963

Dimensions

Dimensions:200 m2, 25 m d'alt, taulells de 15x15x1 cm

Característiques tècniques
Conformació per via semiseca. Taulells en relleu realitzats per tècnica de entubat. Esmalt mat acolorit posteriorment amb més de 60 colors diferents. Restauració: El procés de fabricació dels taulells necessaris per a restaurar completament el mural ceràmic, es va desenvolupar a la fàbrica de Ceràmica Decorativa sota la direcció de José Castellano i com a director tècnic Javier Gimeno. La restauració va consistir a reproduir les peces ceràmiques dibuixant directament sobre el bescuit i després pintant els perfils amb aigua i diòxid de Manganés amb Ferro. Una vegada realitzades aquestes perfilades amb el pinzell, es comença a emplenar mitjançant “la pera” (tècnica de entubat) les diferents àrees del dibuix
Descripció

L’edifici ”Finca Diago” va ser projectat en 1960 per l’arquitecte de Castelló Miguel Prada, en el qual els quatre germans Diago (Germán, Antonio, Manolo i Jesús) van proposar a l’arquitecte la utilització de la ceràmica en totes les zones possibles de l’edifici, banys, cuines, paviments així com murals ceràmics que es van utilitzar en el passatge comercial que té el mateix edifici.

En l’exterior es va projectar una gelosia que cobria tota la galeria per la part exterior produïda a Castelló per “La Fàbrica d’Agustinet”.

També com a colofó a l’edifici es va dissenyar un mural artístic que ocuparia tota la façana Est i que donaria la personalitat a aquesta construcció.

Alberto Guallart Ramos, segons la seua idea de disseny, va projectar una al•legoria de la ceràmica i del treball. De com l’esforç de la família i del propi individu mitjançant l’estudi i el treball ens pot portar a aconseguir cims tan alts que ens acosten més al sol, element utilitzat en el mural com a font suprema d’energia productiva que l’home pot arribar a aconseguir amb el seu esforç.
Els colors utilitzats expressen: El Cel; El Sol; Les Persones; La Terrisseria.